الأربعاء، 31 أكتوبر 2018

.....بصيت في كتاب الذكريات ✒ راوية حسن ✅

بصيت فى كتاب الذكريات....قلبت فيه كتير صفحات...كنت عايزه افتكر.....كتير كتير من الحاجات.....كان فيها كلام كتير.....كنت كاتباه عشان ماانساش.....حكايه من زمن فات....وناس كانت ليها روايات...راحوا فين ياترا بين الصفحات.....لو كل صفحه اتكلمت....كانت حكت عنا حكايات.....كانت قالت ورتبت كلام كتير عن اللى فات...عايزه افتكر انا كل كلمه قلتها كان وقتها انا عشتها......حسيت معاها بالسعاده والرضى ويا اللى كانوا ف عهدها....قولى يا اوراقى اتكلمى....ويا الحروف وارسمى...كل الوشوش من غير رتوش....واتبسمى.....قولى كل الكلام ولاتنسى منه اى حرف.....احسن انا حافظاهم صم وحرف حرف.....قولى كمان واتكلمى ...عن حب كان واتعلمى...واوعى فى يوم تتالمى...او حتى تيجى تتندمى.......كانت حاجات حلوه كتير....وكان وقتها القلب الكبير....ابويا وامى والذكريات....وده كله فات....عدى ومر عليا من سكات....جتى الممات....اخد منى اغلى الحاجات.....ولا يتعوضوا ابدا ومهما مر من حكايات...يالا ياكتاب الذكريات....خلاص قفلت صفحتك.....لما ياخدنى الشوق من جدبد.....حاجى واقلب فيك واعيد تانى اللى فات........مع تحياتى/راوية حسن 🌿🌺🌿

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق