الثلاثاء، 28 يوليو 2020

مع السلامة يا طبيب الغلابة بقلم صبري حسين

(مع السلامة يا طبيب الغلابة) كلمات /صبري حسين
مع السلامة
يا طبيب الغلابة
ياللي كنت للتواضع علامة
ياللي كنت قد الكلمة
كان كل كلامك حكمة
مع السلامة
يا طبيب الغلابة
كنت طول عمرك زاهد
الكل على نبلك شاهد
دايما على وشك الابتسامة
يا اما رفض الهدايا الثمينة
المال عمره ما كان عندك له قيمة
كنت بتفرح بدعوة
من قلوب مرضاك خارجة
عمري ما انسي يوم ماشوفتك
على الشاشة وانت بتذرف دموعك
لما افتكرت حالة ماتت قصادك
وانت لسه في بداية حياتك
كنت بتتمنى يكون شفائه على ايديك
لكن الفقر كان أقوى منه ومنك
كنت عايش بتخدم في صمت
كل اللي في وسعك قدمت
عن الواجب عمرك ما تأخرت
مع السلامة
يا طبيب الغلابة
دكتور محمد يا مشالي
حبك في القلوب باقي
القلوب كلها كانت في وداعك
مرضاك وأهلك وكل احبابك
الكل بيدعو لك
ربنا يغفر لك ويرحمك
مع السلامة
يا طبيب الغلابة
كنت نعم الابن البار
نفذت وصية ابوك باقتدار
فضلت لأهل طنطا نعم الجار
باخلاقك كنت صاحب دار
مع السلامة
يا طبيب الغلابة
صبري حسين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق